foto: Shutterstock

Umělá inteligence nepomůže fotbalistům střílet góly, vylepší ale zážitek ze zápasu

Věci chytřeAktuality 2 min čtení

Odstartovala největší sportovní událost letošního roku v Evropě – fotbalové mistrovství EURO 2021. Ačkoli se to může zdát nečekané, i do této nejoblíbenější hry na světě stále více proniká umělá inteligence. Její rolí není zvýšit IQ hráčů nebo zpřesnit střelu při kontaktu moderní kopačky s míčem, ale zlepšit organizaci a vytvořit příjemnější prostředí pro fanoušky.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Odstartovala největší sportovní událost letošního roku v Evropě – fotbalové mistrovství EURO 2021. Ačkoli se to může zdát nečekané, i do této nejoblíbenější hry na světě stále více proniká umělá inteligence. Její rolí není zvýšit IQ hráčů nebo zpřesnit střelu při kontaktu moderní kopačky s míčem, ale zlepšit organizaci a vytvořit příjemnější prostředí pro fanoušky.

Související článek

Chytrý fotbalový stadion umí zkrátit frontu na pivo

Dva roky trvala rekonstrukce stadionu Generali Arena ve Vídni, který je tradiční baštou fotbalového klubu FK Austria. Proměna v přepočtu za víc než miliardu korun, při níž byly nainstalovány chytré technologie společnosti ABB, ve výsledku zajistila, že fotbalový stánek má větší kapacitu, bezpečnější, energeticky úspornější a veškeré jeho chytré funkce jsou velmi snadno ovladatelné.

„Umělá inteligence určitě nebude radit hráčům, komu přihrát, kdy a jakou silou vystřelit na branku nebo kdy se svalit na trávník. Fotbal zůstane takový, jaký je, a to je dobře. To, co chceme a dokážeme změnit, je připravit po organizační a technické stránce pro fanoušky nejlepší a ničím nerušený zážitek a neopakovatelný pocit z nádherné hry. A k tomu máme vše, co potřebujeme – technologie a data,“ říká Petr Šlajchrt ze SAS Institute ČR.

Návrat k normálu je zkouškou toho, jak dobře byl čas pandemie využit ke zlepšení vztahu s fanoušky, kteří několik měsíců nemohli fandit svým týmům přímo z tribun. Americká společnost AEG Sports, odpovědná za sportovní zařízení vč. stadionu pro fotbalový tým Los Angeles Galaxy, využívá umělou inteligenci k pochopení potřeb a nálad fanoušků během lockdownu a jejich očekávání po otevření stadionů. Pokročilé analytické algoritmy zohledňující vlastnosti konkrétního stadionu umožňují optimálně plánovat rozložení sedadel při zachování omezení a bezpečnostních standardů.

S podporou analytiky a umělé inteligence probíhá také proces stanovení cen vstupenek na zápasy. Nástroj SAS Viya pomáhá společnosti AEG Sports optimalizovat proces prodeje vstupenek. Rozhodnutí o tom, kolik fanoušků bude muset zaplatit za sledování zápasu přímo na stadionu, vznikne na základě analýzy mnoha proměnných, jako je poptávka po lístcích, kapacita zařízení nebo aktuální epidemiologický stav.

Vazba mezi kluby nebo fotbalovými federacemi a fanoušky je jedinečná. S fanoušky nelze zacházet jako s běžnými zákazníky, protože vztah k týmu je pro ně něco velmi osobního. Kontakt s nimi vyžaduje výjimečné odhodlání a citlivost marketingových oddělení. Zpráva určená fanouškům se nemůže omezovat pouze na prodejní nabídku, musí také budovat smysl pro komunitu a vyvolávat pozitivní emoce, na nichž je sport koneckonců založen.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama