Foto: iStockphoto.com

Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com chce být celosvětovým virtuálním dopravcem

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Brněnský celosvětový prodejce letenek Kiwi.com se chce stát globálním virtuálním dopravcem. To znamená poskytnout "na jedno kliknutí" cestovní doklad ode dveří ke dveřím. Zákazník si bude moci vše zařídit přes jednu platformu Kiwi.com, ať už se bude chtít vydat na tropickou dovolenou nebo se nechat odvézt taxíkem do jeho oblíbené restaurace. Na konferenci v USA to řekl generální ředitel a zakladatel firmy Oliver Dlouhý.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Brněnský celosvětový prodejce letenek Kiwi.com se chce stát globálním virtuálním dopravcem. To znamená poskytnout "na jedno kliknutí" cestovní doklad ode dveří ke dveřím. Zákazník si bude moci vše zařídit přes jednu platformu Kiwi.com, ať už se bude chtít vydat na tropickou dovolenou nebo se nechat odvézt taxíkem do jeho oblíbené restaurace. Na konferenci v USA to řekl generální ředitel a zakladatel firmy Oliver Dlouhý.

Související článek

Inspirace Čínou? Pražská policie chce spustit kamerový systém na rozpoznávání obličejů

Stačí se projít po ulici, na které vás nenápadně sleduje kamera připojená na software pro rozpoznávání obličeje. Když se na vás kamera zaměří, během okamžiku její obsluha zná veškeré potřebné údaje, které o vás stát až doposud získal. Vedení pražské policie nyní požádalo magistrát, aby takový typ kamer aktivoval na šesti místech v Praze. Policie by tak mohla automatizovaně sledovat a zaznamenávat pohyb osob, které kamery v metropoli zachytí.

Kiwi.com na jedné platformě poskytuje distribuční kanál pro všechny zúčastněné dopravce, a to jak letecké, tak železniční, autobusové, MHD i taxíky a alternativní služby pro individuální dopravu. Vzniká tak celosvětová dopravní síť. Denně vyřizuje více než 100 milionů vyhledávacích požadavků.

Letos v říjnu Kiwi.com uvedla do rezervačního procesu tři typy virtuálního jízdného, čímž zajistila jednotné smluvní podmínky pro více než 750 leteckých a pozemních dopravců, se kterými spolupracuje. Zatím jde převážně o letecké dopravce s ohledem na historický vývoj firmy. Kromě toho brněnský podnik připravuje expanzi také na asijské trhy. Tento týden zahájil úzkou spolupráci s největší asijskou nízkonákladovou aerolinkou AirAsia, jež má rozvoj Kiwi.com urychlit. Oliver Dlouhý kromě toho plánuje ještě podobná partnerství v Jižní Americe a v Číně. „Může se jednat o dohody s aerolinkami, ale i s on-line cestovními agenturami nebo typově úplně jinými partnery. Trh je hodně komplexní, potenciálních partnerů je celá řada,“ uvedl Dlouhý v rozhovoru pro E15.

Související článek

Šéf českého Siemensu: „Díky digitalizaci a 3D tisku se nám otevírá nový fascinující svět“

Deset let v čele firmy v lednu oslaví Eduard Palíšek, šéf skupiny Siemens Česká republika. Řízení této obří společnosti, která v Česku zaměstnává přes 13 tisíc lidí, s sebou v poslední době nese i jeden zásadní aspekt. Je jím masivní podpora a propagace konceptu Průmysl 4.0 a digitalizace českých firem.

Firma přináší do cestování moderní technologie, které mají zákazníkům zjednodušovat nákup cestovních dokladů a samotné cestování. V minulosti již představila několik inovativních cestovatelských produktů a nyní pracuje na tom, aby nabídla kompletní řešení pro nejvýhodnější cestu. Zaměstnává po světě 2 800 lidí, hlavní sídlo má v Brně. Loni měla tržby 28 miliard korun, meziročně o polovinu více.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama