foto: Lexus

Lexus chce na olympiádu v Tokiu poslat první auto bez řidiče

Trendy & tipyAktuality 2 min čtení

Zřejmě už příští rok na silnice vyjede první vůz značky Lexus schopný jízdy bez řidiče. Prvním takovým modelem bude pravděpodobně model LS, vlajková limuzína japonské značky. Dá se očekávat, že se tento vůz poprvé představí veřejnosti u příležitosti Olympijských her v Tokiu.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Zřejmě už příští rok na silnice vyjede první vůz značky Lexus schopný jízdy bez řidiče. Prvním takovým modelem bude pravděpodobně model LS, vlajková limuzína japonské značky. Dá se očekávat, že se tento vůz poprvé představí veřejnosti u příležitosti Olympijských her v Tokiu.

Související článek

Nový Volkswagen Passat dokáže jet skoro sám. A to víc než dvoustovkou

Automobilka Volkswagen už zkraje března představí veřejnosti nový Volkswagen Passat – vůz, jehož se v rámci všech generací prodalo už téměř 30 milionů kusů. Passat tradičně bojuje s řadou konkurentů, například Škodou Superb. Musí proto nabídnout něco navíc. Tentokrát je to kromě jiného také funkce Travel Assist, díky které auto dokáže jet téměř samo. A to až do rychlosti 210 kilometrů za hodinu.

Důvodů, proč se o Lexusu LS, který je konkurentem například pro Mercedes-Benz třídy S č BMW řady 7, uvažuje jako o prvním autě, které bude vybaveno systém pro autonomní jízdu, existuje několik. Předně se s limuzínou inženýři již velmi dobře seznámili, když pracovali na experimentálním modelu TRI-P4, jehož základem byl Lexus LS 500h. Ten dostal doplňkové kamery, které monitorují okolí po stranách, dvě nová čidla obrazu směřující dopředu a dozadu a také vylepšený radarový systém. Novinka bude zpočátku nabízet režim autonomní jízdy výhradně na dálnici, proto také tento systém řízení bez řidiče dostane název Highway Teammate.

Použití vyspělé elektroniky a doplňkových kamer a radarů zvyšuje náklady na výrobu vozu, což je v případě velkého luxusního auta méně citelné než u menšího modelu. Lexus LS lze přitom již nyní na přání vybavit řadou systémů, které do značné míry pracují místo řidiče. V nabídce jsou například systémy aktivního vyhýbání se překážkám na cestě, sledování provozu v příčném směru před vozidlem nebo asistent zamezující nechtěnému opuštění jízdního pruhu.

Související článek

Kdy v Česku pojedeme autem bez řidiče?

Auta bez řidičů zcela změní dopravu, po inovativní Tesle představuje své chytré auto i Audi. Další novinky jsou za dveřmi. Zatím ale nikde nejdou využít.

Momentálně v Toyota Research Institute – Advanced Development na konstrukci autonomních vozidel pracuje asi pět set lidí. V budoucnu má ale jejich počet stoupnout až na tisíc. Přestože asi osmdesát procent týmu tvoří Japonci, hovoří se v tokijské kanceláři firmy anglicky. Velká část zaměstnanců totiž začala svoji kariéru v Silicon Valley a pracovala pro firmy jako Google nebo Netflix.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama