Foto: Lime

E-koloběžky bojují o přežití. Lime Praze nabízí peníze za každou uskutečněnou jízdu

Města chytřeAktuality 2 min čtení

Společnost Lime, která v Praze provozuje elektrické koloběžky, městu nabídne platby za využívání veřejného prostoru. Firma se tak snaží zvrátit rozhodnutí radnice Prahy 1, která plánuje zavést zákaz vjezdu elektrických koloběžek a dalších strojů do pěších zón v centru metropole. Lime zároveň s magistrátem jedná o podobě memoranda, které má provoz elektrokoloběžek na území hlavního města nastavit.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Společnost Lime, která v Praze provozuje elektrické koloběžky, městu nabídne platby za využívání veřejného prostoru. Firma se tak snaží zvrátit rozhodnutí radnice Prahy 1, která plánuje zavést zákaz vjezdu elektrických koloběžek a dalších strojů do pěších zón v centru metropole. Lime zároveň s magistrátem jedná o podobě memoranda, které má provoz elektrokoloběžek na území hlavního města nastavit.

Související článek

Rána pro Lime. Praha zakáže elektrické koloběžky na pěších zónách

Radnice Prahy 1 zavede zákaz vjezdu elektrických koloběžek a dalších strojů do pěších zón v centru. Zákaz se nedotkne jízdních kol, klasických elektrokol ani bezmotorových koloběžek. Pražané si pro vlastní elektrokoloběžky budou moci zažádat o souhlas k vjezdu na úřadu Prahy 1, obdobně jako pro automobily. Zákaz se dotkne především společnosti Lime, která v metropoli nabízí sdílené bílo-zelené elektrokoloběžky.

Lime aktuálně oznámil, že se s magistrátem a jednotlivými městskými částmi snaží najít způsob o tom, jak konkrétně by mohl vypadat mechanismus plateb. „Jelikož působíme ve veřejném prostoru, cítíme se zavázáni k tomu, abychom jeho využívání městu a i obyvatelům nějakým způsobem kompenzovali. Zároveň bychom velmi chtěli přispět k postupnému budování lepší infrastruktury pro cyklisty a uživatele ostatních lehkých dopravních prostředků,“ vysvětlil Ondřej Široký, provozní manažer společnosti Lime.

Podle Širokého by byla vhodným modelem finanční účasti fixní platba za každou uskutečněnou jízdu. „Takový systém spravedlivě rozloží platby mezi všechny poskytovatele sdílené mikromobility a zajistí, že velcí poskytovatelé zaplatí největší díl, zatímco ti malí nebo začínající budou mít dostatek prostoru pro další rozvoj.“ Kromě peněz Lime nabízí i data z provozu z více než 120 světových městech, která se mohou Praze hodit při budování potřebné infrastruktury.

Související článek

Pravda, nebo lež? Otestujte se, jestli dokážete odlišit fake news a skutečnou zprávu

Mohou člověka vzdělání, věk nebo zkušenosti chránit před dezinformacemi, fámami, či městskými legendami? Schopnosti české populace odhalit nevěrohodnou informaci mapuje T-Mobile v testu „Pravda, nebo lež? Realita, nebo fikce?“.

„Dnes je již jasné, že se s koloběžkami, koly či dalšími lehkými dopravními prostředky budeme setkávat stále častěji. Lidé zkrátka v zacpaném městě hledají prostředek, jak se pohybovat rychle a pohodlně. Dostatečná infrastruktura pro jízdu a parkování vyřeší problémy, se kterými se dnes setkáváme, a z nástupu mikromobility budou nakonec těžit všichni. Ve městech se nám bude lépe žít i dýchat,“ vysvětluje Ondřej Široký.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama