ilustrační foto: iStockphoto

Za tři roky bude čtvrtina zaměstnanců využívat virtuální asistenty

Firmy chytřeAktuality 2 min čtení

Už v roce 2021 bude čtvrtina zaměstnanců, kteří pracují s digitálními nástroji, denně používat virtuální asistenty. Dnes to přitom jsou pouhá dvě procenta. Virtuální asistenti využívající umělou inteligenci nachází uplatnění zejména v pojišťovnictvích a finanční sféře a také v IT a zákaznických službách. Pilotní sférou, kde proběhlo testování a nasazování prvních virtuálních asistentů, byla kontaktní centra.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Už v roce 2021 bude čtvrtina zaměstnanců, kteří pracují s digitálními nástroji, denně používat virtuální asistenty. Dnes to přitom jsou pouhá dvě procenta. Virtuální asistenti využívající umělou inteligenci nachází uplatnění zejména v pojišťovnictvích a finanční sféře a také v IT a zákaznických službách. Pilotní sférou, kde proběhlo testování a nasazování prvních virtuálních asistentů, byla kontaktní centra.

Související článek

Ondřej Veselý: Čech, který v Bruselu hlídá, aby nás umělá inteligence nezničila

Etika a umělá inteligence. Téma, které roky řeší vědci po celém světě. Stačí totiž překvapivě málo a roboti můžou změnit fungování světa tak, jak ho známe dnes. Jedním z odborníků na etiku a technologie je i Ondřej Veselý, jenž je členem skupiny Evropské komise, která posuzuje, jestli firmy vývojem technologií neohrožují lidskou společnost.

Výdaje koncových uživatelů a firem na chytré reproduktory s virtuálními asistenty dosáhnou v roce 2021 celkem 3,5 miliardy dolarů, uvedla analytická firma Gartner. „Očekáváme, že virtuální podnikoví asistenti budou během příštích tří let postupně nasazováni a využíváni ve stále větším počtu organizací,“ uvedla ředitelka výzkumu Gartner Annette Jumpová.

Na trhu konverzačních platforem, tedy virtuálních asistentů a chatbotů, se v současnosti celosvětově pohybuje více než tisícovka dodavatelů. Během několika následujících let lze očekávat závody o to, kdo dokáže nabídnout nové užitečné funkce a dodavatelé se značně promění. 

Související článek

Český startup zjistí, jestli jste naštvaní, a dokáže na tom vydělat. Nezáleží, jestli píšete anglicky, česky nebo čínsky

Co si lidé myslí o konkrétní značce. Nebo i o celém odvětví, v němž se daná společnost pohybuje. Vědět to, znamená být o krok napřed před konkurencí, protože díky tomu je možné co nejlépe splnit očekávání zákazníků. Jenže jak to zjistit? Plzeňský start-up SentiSquare na to přišel. A ještě to dokázal zpeněžit. Jeho služeb využili obři, jako jsou například T-Mobile, Volkswagen, Česká spořitelna, Albert nebo E.ON.

Přestože většina chatbotů a virtuálních asistentů stále využívá spíše textové rozhraní, probíhá rychlý rozvoj služeb převodu řeči na text a textu na řeč využívajících umělou inteligenci. Do roku 2023 by měla plná čtvrtina interakcí zaměstnanců s aplikacemi probíhat prostřednictvím hlasového rozhraní oproti stávajícím třem procentům.

Nedávným příkladem integrace chytrých reproduktorů v podnicích je partnerství Amazonu s řetězcem hotelů Marriott. Ten používá zařízení Echo s virtuálním asistentem Alexa pro urychlení odhlášení hostů z hotelu a ovládání vybavení pokojů. V odvětví zdravotní péče budou chytré reproduktory s virtuálními asistenty pomáhat zejména při vzdálené diagnostice a péči o seniory.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama