foto: Shutterstock

Aplikaci Readmio vymysleli v dětském pokoji. Teď pomáhá dětem po celém světě usnout

Věci chytřetéma 4 min čtení

Každý rodič ví, že uspávat dítě není úplně snadné. Málokterý malý rošťák poslušně skočí do postele a jde na kutě. Aplikace Readmio od stejnojmenného startupu pomáhá s jedním z nejčastějších a nejhezčích uspávacích rituálů – čtením pohádek.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Každý rodič ví, že uspávat dítě není úplně snadné. Málokterý malý rošťák poslušně skočí do postele a jde na kutě. Aplikace Readmio od stejnojmenného startupu pomáhá s jedním z nejčastějších a nejhezčích uspávacích rituálů – čtením pohádek.

Související článek

Nejkreativnější český startup? Firma, která vyvinula aplikaci na čtení pohádek

Soutěž Creative Business Cup 2021, v rámci které představil CzechInvest ty nejlepší startupy z oblasti kulturních a kreativních průmyslů, zná své vítěze. První místo a možnost reprezentovat Českou republiku na globálním finále online z Kodaně vyhrál startup Readmio. Jeho mobilní aplikace doprovází čtení pohádky zvukovým podkresem, hraným automaticky na základě rozpoznání předčítaných slov, a tím oživuje rodinný zážitek.

Readmio obsahuje více než stovku různých pohádek, které rodiče mohou číst svým dětem před spaním. Při čtení aplikace zároveň poslouchá a čtené slovo v pravý čas doprovodí odpovídajícími zvuky. To činí vyprávění skutečně zábavné a pro děti poutavé.

Pokud je tedy například hrdina v pohádce vedle potůčku, ozve se jeho zurčení. Pokud je pohádka o štěněti, ozve se včas jeho kňučení. „Technologie rozpoznávání řeči je zde už desítky roků, nejde o nic nového. Využívá se například v Siri od Apple, nebo asistentovi od Google. Na rozdíl od Apple či Google si Readmio vytvořilo vlastní řešení na rozpoznávání řeči, které funguje bez internetu – jen v telefonu uživatele, čímž zároveň chrání jejich soukromí,“ ujišťuje spoluzakladatel startupu Readmio Josef Simko.

Systém analyzuje řeč a zvuk, který přichází do mikrofonu, a vyhodnocuje jeho podobnost s jednotlivými slovy. „Když čtete příběh, ve kterém jdete po pláži a najednou zazní hrom, aplikace v kontextu a ve velmi velké rychlosti přehraje zvuk hromu. Program páruje lidskou řeč s textem, porovnává pohádku a ve správném momentě pustí zvuk,“ popisuje použitou technologii Josef Simko.

Spousta neotřelých pohádek

Výběr pohádek v aplikaci je skutečně široký. „V Čechách a na Slovensku máme zhruba 180 pohádek, v angličtině je to zatím méně. Na anglický trh jsme vstoupili od začátku tohoto roku a každý týden uveřejňujeme minimálně dvě nové pohádky. K dispozici tam bude 80 až 100 pohádek. Máme připravenou i němčinu, kterou budeme spouštět v půlce tohoto roku. Zvažujeme přidat i další jazyky, možná španělštinu,“ plánuje Simko.

Související článek

Pavel König: Minecraft je pro dnešní děti ideální tvůrčí prostředí

Jak dětem na základní škole během čtyř hodin vysvětlit, čím se úspěšné podnikání liší od neúspěšného? A proč je tak cenná počítačová hra Minecraft? Lidé z neziskovky Nvias mají jasnou představu, jakým směrem by se mělo vyvíjet vzdělávání mladé generace, a nebojí se ji použít. A v mezičase zvládají vymýšlet i chytré závlahové systémy pro pražské parky…

Pohádky jsou neotřelé, nejde rozhodně jen o naše staré dobré klasiky, ale i asijské, africké, či zcela původní dětské povídky: „Výběr pohádek má na starosti náš společník Martin, který má malé vydavatelství, takže se živí knihami. Když vstupujeme na nový trh, nastudujeme si, které pohádky jsou pro tamější čtenáře a posluchače vhodné. Máme spolupracovníky, kteří nám dodají tipy, nebo nám pomůžou vytvořit pohádku,“ popisuje Simko.

O byznys původně nešlo

Aplikaci si lze volně stáhnout. Část pohádek v ní obdrží zdarma. „Většina pohádek v Čechách a na Slovensku je také zdarma, za některé si člověk může zaplatit a využít předplatné. Pokud si člověk předplatí celou aplikaci, získává celou knihovnu a také dodatečné placené funkce,“ uvádí Simko. Mezi placené funkce patří třeba nahrávání vlastního přednesu doplněné o zvuky z aplikace. Když pak někdy nezvládne číst, nebo nemá čas, může tuto nahrávku pustit dětem ze záznamu.

Pohádky jsou doplněny ilustracemi. Na obrázku Sněhurka. -

Původně byla aplikace čistě dobrovolnický projekt. „Vzniklo to v dětském pokoji jako dobrá myšlenka, která může přispět k tomu, že rodiče budou číst svým dětem trochu více knih. Čtení pohádek má totiž vynikající účinky na vztah rodiče s dítětem. Tím, že dítě rodiče poslouchá, se zlepší jejich vztah, rozvíjí se dětská představivost. Hlavička dítěte pracuje na plné obrátky, vše si představuje, postavy si rozpohybuje. Zvuk ho ještě více vtáhne do příběhu. Na začátku tedy o byznys nemělo vůbec jít. Až později jsme si uvědomili, že se to lidem líbí, tak co kdybychom z toho vytvořili seriózní startup. Dokonce se to zalíbilo i investorovi a získali jsme finance na pokračování projektu, na jeho rozšiřování, přidávání nových pohádek a nových funkcí,“ říká Simko.

Související článek

Internet pro děti od T-Mobile pomohl i žákyni z chomutovské základky

Když se v polovině října znovu zavřely všechny školy, znamenalo to pro spoustu rodin problém. Jak zajistit, aby se jejich školou povinné dítě účastnilo školní výuky? Pomoc od operátora T-Mobile, adresovaná školákům bez připojení k internetu, vytáhla trn z paty mnohým rodičům. Pomohl třeba žákyni v Chomutově, která teď kvůli připojení k výuce nemusí dennodenně cestovat za příbuznými.

Tým, který na vývoji aplikace pracuje, je z různých koutů světa. Aplikace tak vznikala čistě v online světě. „Třeba ilustrátorku jsme našli úplnou náhodou. Hledali jsme pěkné ilustrace ve fotobance. Jejich autorku jsme oslovili a ona byla ochotná s námi spolupracovat. Náš CEO je Američan žijící v Praze. Mnozí z nás jsou ze Slovenska, nebo z Čech, takže jde opravdu o mezinárodní tým,“ uzavírá Josef Simko.

Že se Simko se svým týmem trefil do černého ukazuje úspěch, jaký Readmio má po celém světě. Aplikace se chlubí více než 100 000 staženími, samotné Readmio pak v soutěži Creative Business Cup 2021 pořádané CzechInvestem získalo ocenění Nejkreativnější český startup.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama