Zdroj: Volkswagen

Zatímco nakupujete, robot od Volkswagenu sám nakrmí vaše e-auto elektřinou

Věci chytřeAktuality 2 min čtení

Elektřina v osobní dopravě je hit. Roste počet prodaných elektroautomobilů a rekordní je i množství elektřiny odebrané v dobíjecích stanicích. A právě na pohodlné dobíjení se zaměřila i automobilka Volkswagen. Ta chce řidičům nabízet servis v podobě robota, který vyhledá zaparkované auto bez dostatečného množství energie, přiveze k němu baterii s energií a vůz sám nabije.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Elektřina v osobní dopravě je hit. Roste počet prodaných elektroautomobilů a rekordní je i množství elektřiny odebrané v dobíjecích stanicích. A právě na pohodlné dobíjení se zaměřila i automobilka Volkswagen. Ta chce řidičům nabízet servis v podobě robota, který vyhledá zaparkované auto bez dostatečného množství energie, přiveze k němu baterii s energií a vůz sám nabije.

Související článek

„Auto si na sídlišti dobijete z lampy,“ plánuje pirátský šéf pro chytrou Prahu

Jak se budeme v nejbližších letech přepravovat po Praze? Budeme mít možnost si na sídlišti nabít elektromobil? Jak v Praze sčítat turisty? A vezme pražský magistrát na milost populární koloběžky Lime? Jaromír Beránek, předseda výboru pro IT a Smart City a zastupitel za Piráty, je tím nejpovolanějším, komu jsme mohli tyto otázky položit. Navíc je to nadšený cyklista a milovník městské hromadné dopravy.

Představitelé Prahy odhadují, že v ulicích hlavního města v roce 2025 bude jezdit až deset tisíc elektromobilů. V roce 2030 by jich mohlo být až sto tisíc. A to jsou čísla pouze za českou metropoli. Je tak potřeba začít aktivně řešit, jak se budou tato auta dobíjet. Automobilka Volkswagen přišla s nápadem, že teoreticky každé parkovací místo například v garážích obchodních center může být vlastně jakousi nabíječkou. A to i bez nabíjecího stojanu, jak ho známe dnes. Energii do auta totiž dodá mobilní nabíječka, kterou k automobilu automaticky doveze plně autonomní robot.

Úkolem řidiče tak bude jen zaparkovat a s robotem se propojit pomocí aplikace v mobilu, případně prostřednictvím zabudovaného softwaru nechat robota spárovat přímo elektroauto. Systém následně sám zjistí, jestli je vůz potřeba skutečně dobít. Pak už si ho robot sám vyhledá a vyrazí za ním k parkovacímu místu. Aby cesta parkovištěm bez dozoru člověka neskončila karambolem, je robot vybavený kamerami, laserovými skenery prostoru a ultrasonickými senzory.

Související článek

Předseda Pirátů Bartoš: „Kauza Huawei nebyla nafouknutý balónek“

V Parlamentu procházejí důležité zákony a vláda tvrdí, že digitalizace jede jako dobře namazaný stroj. Vliv má i to, že na některých věcech se poslanci dokážou shodnout napříč stranami. Příkladem může být takzvaná digitální ústava, díky které obyvatelé Česka mají během pěti let mít možnost komunikovat s úřady a státem elektronicky z pohodlí domova nebo z mobilního telefonu. Jednou z vůdčích postav prosazení tohoto zákona byl Ivan Bartoš, předseda Pirátů.

Volkswagen uvádí, že mobilní baterie dokáží vozu dodat až 25 kWh elektřiny, což ale pro plné nabití vozu zatím nestačí. Například kapacita baterie nedávno představeného vozu Volkswagen ID.3 je 45 kWh (případně i 58 kWh nebo 77 kWh). Zvolená technologie podporuje rychlonabíjení střídavým proudem při rychlosti až 50 kW.

Kdy se taková technologie v krytých garážích skutečně objeví, zatím není jisté. Představený robot s dobíjecí stanicí je zatím jen prototyp.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama