Zdroj: Lexus

První reklama na světě napsaná umělou inteligencí je na nový Lexus ES

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Automobilka Lexus svěřila psaní scénáře nové reklamy umělé inteligenci. Ta ho připravila na základě nejlepších reklam za uplynulých 15 let, informací o lidském vnímání emocí a hodnotách značky Lexus. Režie se pak ujal slavný režisér Kevin Macdonald.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Automobilka Lexus svěřila psaní scénáře nové reklamy umělé inteligenci. Ta ho připravila na základě nejlepších reklam za uplynulých 15 let, informací o lidském vnímání emocí a hodnotách značky Lexus. Režie se pak ujal slavný režisér Kevin Macdonald.

K napsání scénáře využil Lexus program IBM Watson. Jako vzor mu předložil rozhlasové, televizní i tiskové reklamy na automobily a luxusní zboží, které získaly v posledních patnácti letech ocenění v Cannes. K tomu přidal informace o emocích publika při sledování různých reklam, aby program přesně odhadl, které části reklamy fungují nejlépe. „Šarmantně jednoduchý způsob, jakým umělá inteligence napsala příběh, byl fascinující v tom, jak dokáže interpretovat lidské emoce,” uvedl režisér reklamního spotu.

Související článek

Magistrát chce Prahu zaplavit sdílenými elektromobily. Stát budou na taxikářských štaflech

Praha vypíše hned dvě soutěže na provozovatele sdílení elektromobilů v hlavním městě. V plánu je až šest set aut, která budou stát hlavně na málo využívaných stanovištích taxikářů. Náklady se vyšplhají až na 190 milionů korun.

Vývojáři ale měli strach, aby Watson nevytvořil nějaký plagiát. Přidali mu proto ještě záplavu informací o japonské značce Lexus, jejich hodnotách a vlastnostech produktů. Scénář vyprodukovaný počítačem převedl do filmové podoby režisér Macdonald, který má za sebou filmy jako Whitney nebo Poslední skotský král.

Výsledkem této unikátní spolupráce umělé a lidské inteligence je minutové drama, ve kterém luxusní vůz Lexus ES nakonec statečně zvítězí nad zlým náklaďákem, a to díky intuitivní technologii. Právě myšlenka postavit auto do bojové situace pochází od umělé inteligence. Reklamu i krátký dokument o jejím vzniku si můžete pustit ve videu pod článkem.

 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama