ilustrační foto: iStockphoto

Roboty využívá 16 % českých průmyslových podniků, 3D tisk jen 4 %

Firmy chytřeAktuality pod minutu čtení

Průmyslové roboty v Česku podle zjištění ČSÚ využívá 16 procent firem ve zpracovatelském průmyslu. Mezi velkými podniky nad 250 zaměstnanců je robotizovaných 53 procent společností, ale jen šest procent malých firem. Největší zastoupení mají roboty mezi automobilkami. Využívá je 43 procent výrobců. V metalurgii nebo gumárenském a plastovém průmyslu mají podíl okolo jedné třetiny.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Průmyslové roboty v Česku podle zjištění ČSÚ využívá 16 procent firem ve zpracovatelském průmyslu. Mezi velkými podniky nad 250 zaměstnanců je robotizovaných 53 procent společností, ale jen šest procent malých firem. Největší zastoupení mají roboty mezi automobilkami. Využívá je 43 procent výrobců. V metalurgii nebo gumárenském a plastovém průmyslu mají podíl okolo jedné třetiny.

Související článek

Dřevo ať zvedá robot. V Německu se s tím nepárají

Také jste si vždy mysleli, že v budoucnosti budeme obklopeni roboty? Budoucnost už je tady, chtělo by se říct, protože roboti jsou všude kolem nás. A to především proto, aby nám pomohli tam, kde je práce lidskýma rukama moc náročná. Jako třeba v dřevařském byznysu. Lidi v něm nahrazuje robot Kuka.

3D tisk využívaly předloni čtyři procenta firem. Nejčastěji se technologie uplatnila v elektronickém a automobilovém průmyslu. Placené cloudové služby využívá více než čtvrtina tuzemských firem a téměř polovina velkých. Analýze velkých dat se věnuje osm procent firem.

Pouze dvě firmy ze 100 neměly loni připojení k internetu. Jedna třetina disponovala 30 Mbit/s a více. Tento podíl se od roku 2015 zdvojnásobil. Připojení nad 100 Mbit/s má 13 procent firem, což je o pět procentních bodů pod evropským průměrem. Více než polovina využívá xDSL připojení.

Související článek

Velké firmy kupují roboty po desítkách

„Velké nadnárodní podniky, které byly spokojené s výhodami fungování jednoho robota, nyní investují do celých flotil napříč všemi závody. Některé objednávají naráz i 15 až 25 mobilních robotů,“ říká výkonný ředitel společnosti MiR, která je největším globálním poskytovatelem autonomních mobilních robotů, Thomas Visti.

Podíl firem s webovýni stránkami se zvýšil z 56 procent v roce 2002 na 83 procent loni. To je o šest procentních bodů více, než je evropský průměr. Přes web prodává své produkty a služby 19 procent firem. Sociální sítě využívá 42 procent podniků. proti roku 2013 je to téměř trojnásobek.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama