foto: Shutterstock

České studio vytvořilo mobilní hru, kterou si užijí i nevidomí

Trendy & tipytéma 3 min čtení

Pod pojmem mobilní nebo počítačová hra si často představíme střílečku, kdy pečlivě sledujeme, kam se který hrdina pohne a podle toho reagujeme. Jsou ale hry, které jde plnohodnotně hrát i se zavřenýma očima. Příklad prvního takového počinu u nás je Důkaz 111 od studia Play by Ears.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Pod pojmem mobilní nebo počítačová hra si často představíme střílečku, kdy pečlivě sledujeme, kam se který hrdina pohne a podle toho reagujeme. Jsou ale hry, které jde plnohodnotně hrát i se zavřenýma očima. Příklad prvního takového počinu u nás je Důkaz 111 od studia Play by Ears.

Související článek

Český start-up vytiskl violoncello na 3D tiskárně. Zahraje doma i na festivalu

Český startup Sensio se rozhodl vyrábět violoncello, které se tiskne na 3D tiskárně. Na rozjetí výroby teď vybírá peníze v internetové kampani.

Audiohry jsou v Česku možná méně známý žánr, ve světě jsou ale poměrně rozšířené. „V audiohrách není vizuál důležitý pro hru samotnou. Třeba jsou tu střílečky, kdy člověk poslouchá, odkud jde zvuk, a střílí po zombících. Musí se otočit správným směrem a zastřelit je,“ vysvětluje jeden z autorů první české audiohry Důkaz 111 Tomáš Oramus, který spolu s programátorem Michalem Zátopkem tvoří studio Play by Ears.

Studio vydalo pro mobilní telefony audiohru Důkaz 111. Proč se rozhodli vytvořit hru jen se zvukem? „Jelikož se živím zvukařinou, přišlo mi jako schůdné řešení udělat hru jen se zvuky, spousta starostí odpadne a zvuková stránka není až tak složitá,“ doplňuje Oramus pozadí toho, proč vznikla první česká mobilní audiohra. Užijí si ji všichni – vidící i nevidomí. „Pro nevidomé jsme tam přidali podporu ve formě nápovědy a ovládání,“ uvádí Oramus.

Důkaz 111 spočívá v poslouchání příběhu a jeho následném ovlivňování. „Posloucháte příběh, který se větví a vy si vybíráte jeho pokračování. Celé to je jednoduché, člověk poslouchá a co minutu nebo dvě se hra zastaví a swipováním na telefonu si vybere možnosti, mohou být dvě nebo tři. Důležité je, že volby ovlivňují děj hry do budoucna. Například, když si hráč na začátku vezme pistoli, tak s ní potom může nějak operovat, což může ovlivnit zakončení hry. Je to složitý strom možností,“ popisuje ovládání Oramus.

Pochmurná Amerika 80. let

Příběh má lehce ponuré vyznění, které připomene detektivky z šedesátých a sedmdesátých let. „Příběh napsal scénárista Vladimír Mareček. Je to detektivka lehce v žánru noir s trochou nějakého nadpřirozena. Děj je zasazen do USA 80. let. Je to příběh o mladé policistce, která obdrží anonymní telefonát, že někdo ví o jejím prohřešku z minulosti. Musí odjet a předat jeden starý důkaz, do toho se ztratí dítě, po kterém začne pátrat a příběh se rozplétá,“ vypráví Oramus.

Související článek

Magenta Experience Center: místo, kde si při čekání na nový telefon zahrajete virtuální basketbal nebo sklidíte bylinky

Multifunkční konferenční sál, herna pro milovníky virtuální i rozšířené reality, chytrá kuchyň nebo třeba miniaturní hydroponický záhon se zeleninou a bylinkami, které si můžete odnést. Prostor s názvem Magenta Experience Center, který T-Mobile otevřel v nákupním centru Arkády Pankrác, je všechno, jen ne obyčejná prodejna telefonů.

Hlavní hrdinkou hry je Alice Wellsová, náčelnice policie z městečka Fairfield. Postavy nadabovali známí čeští dabéři a herci Tereza Hofová, Bohdan Tůma nebo Norbert Lichý.

Sluchátka nutná

Hra je ke stažení za 99 korun jako aplikace na mobilní telefon. Ke správnému fungování a k tomu, aby bylo možné hru hrát skutečně naplno, je třeba ještě další vybavení. „Pokud chce mít člověk co nejvěrohodnější pocit ze hry, je důležité využít prostorový zvuk. Ve sluchátkách člověk má pocit, že slyší zvuky reálně, vnímáte, co se ozývá za vámi. Sluchátka jsou v zásadě podmínkou,“ upozorňuje Oramus.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama