foto: Shutterstock

Nová kampaň bojuje proti šíření dezinformací mezi seniory

Trendy & tipyAktuality 1 min čtení

Českým kyberprostorem putují nepřetržitě desetitisíce řetězových e-mailů s dezinformacemi. Každý měsíc se podaří zachytit 150 až 300 unikátních výtvorů. Uvedlo to občanské hnutí Čeští elfové, kteří dezinformace mapují. V posledních měsících témata e-mailů masivně posílily nepravdivé zprávy týkající se nemoci covid-19, aktuálně je jich více než polovina. Bojovat s nimi teď bude nová kampaň, zaměřená zejména na seniory.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Českým kyberprostorem putují nepřetržitě desetitisíce řetězových e-mailů s dezinformacemi. Každý měsíc se podaří zachytit 150 až 300 unikátních výtvorů. Uvedlo to občanské hnutí Čeští elfové, kteří dezinformace mapují. V posledních měsících témata e-mailů masivně posílily nepravdivé zprávy týkající se nemoci covid-19, aktuálně je jich více než polovina. Bojovat s nimi teď bude nová kampaň, zaměřená zejména na seniory.

Související článek

Vůči hoaxům a fake news jsou náchylnější děti a senioři, ukázal průzkum T-Mobile

Lidé pořád věří fámám a dezinformacím, které v některých případech kolují ve veřejném prostoru i desítky let. Ukázal to test, který T-Mobile nechal první tři týdny v únoru běžet na Facebooku. Testu se zúčastnilo více než 20 tisíc lidí, přes osm a půl tisíce jich poskytlo své údaje k anonymní analýze.

„Od ledna 2021 sílí hlasy, že EU selhala v zajištění vakcinace, západní vakcíny jsou nebezpečné nebo neúčinné, a že evropské elity z ideologických důvodů brání využívání ruské vakcíny Sputnik V. Od počátku tohoto roku je také nápadný posun v tvrzení od vakcinace je nebezpečná směrem k západní vakcíny jsou nebezpečné, ale ruský Sputnik V je účinný a neprávem opomíjený," uvádí mluvčí Českých elfů Vít Kučík.

Tyto a další dezinformace řetězovými maily často nevědomky šíří zejména senioři, kteří jsou mimořádně zranitelnou skupinou. Právě na ně se zaměřuje nová osvětová kampaň "Za sebe" pirátské europoslankyně Markéty Gregorové. V těchto dnech najdou senioři ve svých e-mailových schránkách informační videa, ve kterých od dalšího přeposílání podobných e-mailů odrazují jejich vrstevníci.

Dezinformace se často schovávají za pokroucenou realitou, která obsahuje zrnko pravdy. Zprávy mívají šokující a bulvární nádech, který má za úkol upoutat na první přečtení pozornost čtenáře.

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama