Foto: iStockphoto

Automobilky budou v březnu jednat s vládou o chytré mobilitě

Firmy chytřeAktuality pod minutu čtení

Tuzemské automobilky chtějí více spolupracovat v oblasti elektromobility a chytré mobility s vládou i dalšími odvětvími, například energetickými a telekomunikačními firmami. V březnu se znovu sejdou na společném jednání v Mladé Boleslavi.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Tuzemské automobilky chtějí více spolupracovat v oblasti elektromobility a chytré mobility s vládou i dalšími odvětvími, například energetickými a telekomunikačními firmami. V březnu se znovu sejdou na společném jednání v Mladé Boleslavi.

Související článek

Roboty využívá 16 % českých průmyslových podniků, 3D tisk jen 4 %

Průmyslové roboty v Česku podle zjištění ČSÚ využívá 16 procent firem ve zpracovatelském průmyslu. Mezi velkými podniky nad 250 zaměstnanců je robotizovaných 53 procent společností, ale jen šest procent malých firem. Největší zastoupení mají roboty mezi automobilkami. Využívá je 43 procent výrobců. V metalurgii nebo gumárenském a plastovém průmyslu mají podíl okolo jedné třetiny.

Setkání svolané na 18. března má navázat na první takovou schůzku, která proběhla na začátku roku 2017. Šéfové automobilek se tehdy dohodli s ministry na 25 bodech, které budou společně řešit v rámci pracovních skupin. Jejich práci chtějí na novém setkání vyhodnotit a případně urychlit.

Automobilový průmysl prochází největšími změnami ve své historii. Souvisí to na jedné straně s automatizací a robotizací výroby, která má zvýšit efektivitu a vyřešit nedostatek pracovních sil, a na druhé s regulatorními požadavky a očekáváním zákazníků.

Související článek

JIC – místo na Moravě, kde se rodí firmy, které točí miliardy korun. A Kiwi.com není jediná

Světový obr na poli prodeje letenek. Firma, která pomáhá sledovat pohyb automatických robotů v továrnách globálních automobilek. Vývojáři syntetizátorů, na které hrají hudebníci z celého světa. Ale třeba i společnost, jejíž produkt pomáhá chránit počítačové sítě proti kybernetickým útokům. To je jen několik příkladů firem, kterým k úspěchu pomohlo Jihomoravské inovační centrum. Kdo další se k nim přidá?

Stále přísnější limity emisí CO2 nutí výrobce aut k vysokým investicím do elektromobility, na kterou ale ještě není většina zákazníků připravena. Stát a veřejný sektor by mohly vedle podpory budování dobíjecí infrastruktury pomoci stimulovat poptávku například v daňové oblasti nebo jinými zvýhodněními.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama