iStockphoto

Alexa vs. Watson

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

IBM si chce na trhu s hlasovými asistenty také ukrojit svůj díl. Proti zavedeným asistentům od Amazonu (Alexe) a Googlu (Google Assistant) vysílá do boje umělou inteligenci jménem Watson. Více se však na firemní sféru, chce totiž tento chytrý nástroj upravit podle přání tak, aby byli spokojeni jejich zákazníci.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

IBM si chce na trhu s hlasovými asistenty také ukrojit svůj díl. Proti zavedeným asistentům od Amazonu (Alexe) a Googlu (Google Assistant) vysílá do boje umělou inteligenci jménem Watson. Více se však na firemní sféru, chce totiž tento chytrý nástroj upravit podle přání tak, aby byli spokojeni jejich zákazníci.

IBM nabízí využití Watsona v systémových rozhraních chytrých automobilů, ovládacích prvcích pokojů hotelů, aplikacích k řízení chytrého domu a podobně. Možnostem využití se údajně téměř nekladou hranice. Watson nepotřebuje žádné konkrétní ovládací hlášky jako třeba u Alexy, vše je možné definovat. Stejně tak neexistuje konkrétní typ přístroje, ve kterém Watson funguje.

Podle IBM je výhoda Watsona v tom, že data, která při provozu získá – například údaje o nákupech, zákaznících, využívaných službách – zůstávají na serverech společnosti, která jej provozuje anesdílí se dále podobně jako u Alexy a Google Asistenta, kde se ukládají na servery Amazonu a Googlu. Asistent Watson již pracuje třeba na mnichovském letišti v humanoidovi jménem Pepper, který pomáhá s navigací cestujících. K vidění byl také v konceptu vozu Maserati pro jeho  ovládání hlasem. 

Zdroj: IBM

Související článek

Renault EZ-GO nabídne mimozemské svezení

Elektrický, autonomní a ještě sdílený. Taková je studie automobilky Renault s futuristickým designem, která je jednou z hvězd probíhajícího ženevského autosalonu.

Související článek

Nissan připravuje autonomní taxíky pro Japonsko

Také v Japonsku se budou cestující vozit autonomními taxíky. Domácí automobilka Nissan plánuje zahájit provozování služby Easy Ride, která by měla konkurovat například Uberu. Pátého března začne fungovat pilotní verze služby na omezeném území v oblasti Minato Mirai. Jezdit se tak bude v okruhu čtyř a půl kilometru od sídla centrály automobilky Nissan.

 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama