koláž: redakce

Chytrý fotbalový stadion v Plzni informuje fanoušky i klub

Firmy chytřeAktuality 1 min čtení

Návštěvníci fotbalového stadionu Doosan v Plzni se mohou připojit k chytré Wi-Fi síti. Ta jim může doporučit nové zápasy nebo je upozorní na slevy ve fanshopu. Získaná data o připojených návštěvnících rovněž napoví, kde fanoušci stojí dlouhé fronty, nebo kam chodí nejraději. Pro fanoušky se nyní vyvíjí i mobilní aplikace s informacemi o klubu, sloužit bude i pro navigaci na stadionu. 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Návštěvníci fotbalového stadionu Doosan v Plzni se mohou připojit k chytré Wi-Fi síti. Ta jim může doporučit nové zápasy nebo je upozorní na slevy ve fanshopu. Získaná data o připojených návštěvnících rovněž napoví, kde fanoušci stojí dlouhé fronty, nebo kam chodí nejraději. Pro fanoušky se nyní vyvíjí i mobilní aplikace s informacemi o klubu, sloužit bude i pro navigaci na stadionu. 

Od březnového spuštění se do Wi-Fi stadionu připojilo 8 000 unikátních zařízení. Skoro polovina fanoušků se stihla připojit nejpozději během pátého utkání. Obliba Wi-Fi sítě je veliká, řada fanoušků se připojuje opakovaně. „Doosan arena se tímto zařazuje mezi moderní evropské stadiony a nám se otevírají další možnosti, jak zlepšovat komfort našim fanouškům. Jedním z navazujících projektů bude například avizovaná stadionová aplikace," dodal Václav Hanzlík, ředitel komunikace FC Viktoria Plzeň.

Související článek

Jaké město je v Česku nejchytřejší? Plzeň, Brno nebo Praha?

„Jste první zastupitel, se kterým za ty dva dny mluvím. A to tu vlastně ještě nejste za obec…“ Tento povzdech jednoho z vystavovatelů na konferenci Urbis Smart City Fair ilustruje stav českých chytrých měst. Přitom už za pár měsíců jsou obecní volby a tato brněnská akce byla znamenitým místem pro inspiraci, jak chytrou obec dělat dobře, ale i jakým cestám se raději vyhnout.

O kvalitní Wi-Fi pokrytí se stará technologie Cisco s celkem 108 přípojnými body vně a uvnitř stadionu. Použitý typ Wi-Fi sítě se kromě stadionů používá na dalších místech s vysokou koncentrací lidí a jejich zařízení. Díky sběru anonymizovaných dat lze informace využít pro analýzu pohybu návštěvníků v obchodních centrech, přesměrovávat je blíže k vybranému zboží nebo určitým směrem apod. 

A jak vypadá aplikace? 

 

Témata:
Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama