Tři čtvrtiny pojišťoven plánují využívat umělou inteligenci

Firmy chytřeAktuality pod minutu čtení

V příštích třech letech plánuje 75 procent pojišťoven využít ve velké míře umělou inteligenci k automatizaci úkolů. Na zpracovávání stále většího množství dat už totiž referenti nestačí. Umělá inteligence (AI) může pomoci při určení výše pojistného, tarifikaci produktů nebo urychlení postupů po vzniklé škodě. Vyplývá to ze studie společnosti Accenture.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

V příštích třech letech plánuje 75 procent pojišťoven využít ve velké míře umělou inteligenci k automatizaci úkolů. Na zpracovávání stále většího množství dat už totiž referenti nestačí. Umělá inteligence (AI) může pomoci při určení výše pojistného, tarifikaci produktů nebo urychlení postupů po vzniklé škodě. Vyplývá to ze studie společnosti Accenture.

AI má podle pojišťoven význam  zejména u činností, které mají jasná pravidla a lze je standardizovat, například schvalování pojistných smluv či likvidace pojistných událostí.Využití má rovněž při analýze tzv. velkých dat.

Související článek

Filip Marek z T-Mobile: Analýzu na základě big dat zpracujeme do týdne

Big data. Výraz, který se objevuje stále častěji. Jenže většina lidí pořád tápe v tom, co si pod ním má představit. Obcím mohou sloužit k lepšímu plánování dopravy, pořadatelům kulturních akcí k jejich plánování a organizaci, provozovatelům internetových obchodů k vytvoření efektivnější nabídky – alespoň podle Filipa Marka, který s nimi každodenně pracuje v T-Mobile. To je ale jen špička ledovce.

Podle studie společnosti Accenture tvrdí 52 procent dotázaných top manažerů v pojišťovnictví, že spolupráce jejich zaměstnanců s inteligentními technologiemi je důležitá k dosažení strategických cílů. Současně ale čtvrtina z nich uvedla, že pouze jeden ze čtyř jejich zaměstnanců je připraven s inteligentními technologiemi pracovat.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama