Olomoučtí taxikáři vsadili na aplikaci a získávají nové zákazníky

Firmy chytřereportáž 4 min čtení

Objednávání auta taxislužby přes telefon pomalu mizí v historii dopravy. Operátory na zákaznické lince totiž stále častěji nahrazují aplikace v mobilu. Po mladých dravcích to v rámci taxislužeb začali chápat i ti, jejichž auta vozí zákazníky už dlouhé roky. Příkladem je olomoucká společnost Atlant-taxi, která si u operátora T-Mobile nechala vyvinout vlastní aplikaci na míru.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Objednávání auta taxislužby přes telefon pomalu mizí v historii dopravy. Operátory na zákaznické lince totiž stále častěji nahrazují aplikace v mobilu. Po mladých dravcích to v rámci taxislužeb začali chápat i ti, jejichž auta vozí zákazníky už dlouhé roky. Příkladem je olomoucká společnost Atlant-taxi, která si u operátora T-Mobile nechala vyvinout vlastní aplikaci na míru.

Ani kilometr neuteče

Kromě pohodlí zákazníků stála za nápadem začít používat vlastní aplikaci také ekonomika celého byznysu. Společnost Atlant-taxi patří mezi největší poskytovatele taxislužby v Olomouci. Její auta v hanácké metropoli a okolí jezdí už dvanáct let. „Aktuálně máme přes dvacet aut a padesát řidičů, kteří měsíčně přepraví přes osmnáct tisíc zákazníků,“ říká jednatel Atlant-taxi Bohdan Paděra.

S tím, jak zájem o přepravu rostl, vedení společnosti usoudilo, že není v silách pracovníků dispečinku, aby prostřednictvím vysílaček a mobilních telefonů udrželi přehled nad všemi jízdami. Navíc bylo potřeba se víc zaměřit na hlídání ekonomiky provozu firmy. Vedení totiž naráželo na to, že zaměstnanci některou jízdu nevykázali, pasažéra vezli načerno a zisk si namísto jeho odvedení na firemní účet nechávali pro sebe. Jednatelé Atlant-taxi se proto rozhodli zakročit a oslovili vývojáře T-Mobilu s tím, aby jim nabídli aplikaci pro správu jízd flotily, která zároveň zvládne fungovat jako moderní systém pro objednání jízd z mobilu. A přesně to také dostali. Výsledkem totiž bylo řešení, které zahrnuje aplikaci sloužící řidičům, dispečinku, účetnímu systému společnosti a i zákazníkům, kteří si díky ní auto pohodlně objednají.

Taxi v jednom kroku

Zákaznická aplikace Atlant-taxi je přístupná zdarma pro majitele mobilů s operačním systémem iOSAndroid. Po instalaci a ověření telefonního čísla aplikace v jediném kroku dovoluje vytvořit objednávku jízdy. Dá se definovat čas jízdy, nástupní místo, což je možné podle aktuální polohy GPS nebo uvedením adresy či zadáním bodu do mapy. Podobně se určuje i cílové místo. A nechybí ani možnost upřesnit údaje o počtu cestujících, případně další poznámky. Například požadavek na dětskou sedačku.

Po odeslání požadavku se ihned spustí objednávka a zákazník na mapě v mobilu sleduje taxi, které se k němu blíží. V detailu objednávky se dá ověřit i jméno řidiče, registrační značka auta i jeho model. Pokud se ale zákazník necítí na vyplňování formuláře objednávky, je tu ještě jedna možnost, jak si auto zavolat – v pravém horním rohu stačí stisknout symbol sluchátka a mobil hned vytočí číslo dispečinku k objednání jízdy.

Dispečink je téměř bez práce

Aplikační řešení Atlant-taxi zahrnuje také služby pro řidiče a dispečink. Současně umožňuje detailní kontrolu ekonomiky provozu taxíků. Aplikace pro řidiče využívá GPS polohy telefonů řidičů, a tak přenáší do dispečinku aktuální údaje o poloze auta a jeho jízdách. Každý řidič se po převzetí auta při zahájení směny přihlásí do systému, který ho začne evidovat. Takové řešení tak zcela eliminuje případné černé jízdy nebo platby bokem do kapsy řidiče. „Díky mobilní aplikaci nám neuteče jediný ujetý kilometr a objednávka. Velmi mi vyhovuje detailní report o všech jízdách a možnost sledovat výkon celé flotily,“ pochvaluje si Bohdan Paděra.

Firma navíc šetří i na dispečinku. Jeden pracovník totiž stihne bez problémů sledovat a kontrolovat jízdy celé flotily taxíků. Aplikace mu prozradí zadané objednávky, stav jejich dokončení a další objednané jízdy. Díky napojení na CRM systém také panuje dobrý přehled nad platbami zákazníků, kteří mohou platit hotově i kartami, což systém také umí rozlišit. Podle Bohdana Paděry je nyní díky datům z aplikace snadné vystavovat detailní faktury pro smluvní partnery, kterých po zavedení tohoto řešení navíc přibylo.

Dobrá zkušenost s aplikací vede vedení firmy k myšlenkám na její rozšíření. V blízké budoucnosti se tak používané řešení zřejmě rozroste ještě o elektronické knihy jízd všech aut ve flotile, včetně upozornění na servisní intervaly. Jednatel firmy se navíc nebrání tomu, že by nyní používané řešení nabídl dalším přepravním firmám. Prodeji zdrojových dat jsou prý v Olomouci nakloněni.

 

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama