Díky virtuální realitě si studenti více pamatují

AktualityVěci chytře 1 min čtení

Virtuální realita může být významným pomocníkem při studiu. Z výzkumu amerických vědců na univerzitě v Marylandu vyplývá, že s využitím virtuální reality si mohou studenti více pamatovat.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:

Virtuální realita může být významným pomocníkem při studiu. Z výzkumu amerických vědců na univerzitě v Marylandu vyplývá, že s využitím virtuální reality si mohou studenti více pamatovat.

Čtyřicítka převážně studentů marylandské univerzity se účastnila výzkumu ohledně využití virtuální reality v učebním procesu. Výzkum měl za cíl zjistit, jestli se člověk učí snáz s využitím vizuálních metod, nebo jen pouhým memorováním. Sledované osoby tak během výzkumu sledovaly vybrané fotografie známých lidí i kreslených postav umístěných ve virtuálním prostoru a mimo něj. Po chvíli pak měly vyjmenovat, čí snímky viděly. Výsledky ukázaly, že při testování s využitím brýlí pro virtuální realitu si lidé byli schopní zapamatovat o téměř devět procent víc, než když stejné fotografie sledovali bez nich.

Vědci účastníkům výzkumu promítali obrázky s tvářemi různých osobností a postav

S virtuální realitou v učebním procesu bychom se mohli setkat i v českém školství, avšak její vliv nemusí být tak efektivní, jak se může zdát. „Uvedený výzkum je zajímavý, ale na druhou stranu jiné výzkumy ukazují, že když do procesu učení zapojíme informační technologie, lidé si pamatují méně. Jako by se mozek spoléhal na externí výpočetní kapacitu. Z virtuální reality se jistě může stát zajímavý pomocník, ale je téměř jisté, že když se bude chtít někdo něco naučit, v následujících několika dekádách to bude muset udělat především vlastní hlavou,“ říká psycholog Radek Ptáček.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho:
link odkaz
Reklama